Allmänt 

Kunduppgifter
 
De uppgifter som registrerats hos Vildmarkslagret kommer ej att föras vidare till annan part annat än vid eventuell betalningstvist eller om svensk lag kräver det. Undantaget är KLARNA AB som är vår partner för betalningar vars villkor det går att läsa om på deras hemsida. www.klarna.se

Beställning 
Alla produkter som finns på beställningsformuläret finns tillgängliga för försäljning. Om någon produkt är restnoterad informeras kunden om det via en separat e-post.

Priser 
Produktpriserna hos Vildmarkslagret är de som anges på webbplatsen och inkluderar gällande moms och frakt i Sverige. 

Leveranstid

Leveranstiderna på hemsidan är uppskattade leveranstider och vi kan inte garantera att varorna skickas från oss inom angivna antalet vardagar då oförutsedda förseningar kan uppstå. Tiden som anges är antalet arbetsdagar tills vi uppskattar att paketet kommer lämna oss (vildmarkalagret.se). Sedan tillkommer fraktbolagets leveranstid (oftast 1-3 vardagar). 
Eftersom vi inte har alla våra varor på eget lager utan beställer in vissa artiklar efter behov händer det ibland att en leverans blir försenad. Vi kan alltså inte garantera att din beställning kommer fram till en viss dag. Vi kan heller inte ersätta dig vid en eventuell försening. För mer exakt information om statusen på din beställning ber vi dig kontakta oss. 
Om någon produkt i en större beställning blir försenad kan vi delleverera din beställning så att du inte ska behöva vänta onödigt länge på resten av dina varor. Vid dessa fall står vi för den extra fraktavgiften. 
Varor som vi inte kan leverera och som meddelas vara slut restnoteras inte om inte annat har avtalats. Om du fortfarande vill ha varan måste du i dessa fall beställa den igen vid ett senare tillfälle. Om vi måste avboka något i din beställning meddelar vi dig via e-mail så fort vi själva fått informationen.

Nöjd kund-garanti
Fri returfrakt gäller endast inom Sverige och 30 dagar efter det att varan emottagits. Kontakta oss via e-post eller på telefon 070 288 17 92 och berätta varför ni vill byta eller returnera varan så betalar vi frakten för de varor ni önskar returnera.

Telefonbeställning
Vi tar gärna emot telefonbeställningar och svarar på frågor på 070 288 17 92

Reklamation
Kontakta oss och berätta varför ni vill reklamera varan så skickar vi en returfraktsedel. När vi mottagit varan och godkänt reklamationen gör vi något av följande: 
Om möjligt reparerar vi varan. 
Du får en ny identisk vara. 
Du får tillbaka pengarna du betalat för varan.

Övrigt
Vi förbehåller oss rätten att ändra våra priser och villkor utan varsel. Det är viktigt att ni tar del av våra aktuella villkor innan ni gör en beställning. Det är villkoren och priserna vid beställningstillfället som gäller. Vi reserverar oss för uppenbart felaktiga uppgifter och slutförsäljning.